Nutellasmoothie

Idag är det ju nutelladagen! Det har inte jag missat, och om jag inte hade haft koll så hade jag troligtvis insett vilken dag det är, eftersom facebookflödet är fullt av bakverk och godis innehållande nutella. Nu orkar inte jag, och har heller inte tid att ställa mig och baka något mumsigt. Istället valde jag exprimentera med mitt mellanmål litegrann. Ofta mixar jag frysta hallon och youghurt och äter smörgås till innan träningen. Idag gjorde jag samma som alltid, men med en extra touch! I min smoothie tillsatte jag ca 2 teskedar nutella. Det hade kunnat bli katastrof, det vet jag också. Men så blev det inte, med så lite nutella blev det perfekt!
 
Nu kommer jag inte att fortsätta göra den sortens smoothie varje gång, men på sådana speciella dagar som idag så får man lyxa till det lite! 
 
Recept: 
 
2 dl vaniljyoughurt 
2 dl frysta hallon
och så 2 tsk nutella! 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback