Future

Som ni vet så stundar studenten alldeles strax, om exakt 42 dagar. Idag gjorde jag klart den sista matten och i tisdags avslutade vi de nationella proven i svenska med att hålla ett argumenterande tal. Jag tänkte ta och berätta lite om vad som händer efter studenten. Många står som frågetecken och jag förstår verkligen att det inte är den bästa känslan att inte veta vad som kommer att hända. Hade jag inte vetat så hade jag troligtvis varit lite orolig sådär just nu. Jag vet inte till 100% exakt vad som händer, men jag har en plan och jag vet vart jag hamnar. 
 
Det är nämligen som så att både jag och Filip planerar att stanna kvar i Hallsberg, och just nu letar vi lägenhet tillsammans. Jag har fått sommarjobb och det betyder att jag inte kommer att flytta hem över sommaren heller, och till hösten har jag inte bestämt vad som händer. Antingen pluggar jag till grundlärare årskurs 1-3 eller så jobbar jag ett år innan jag börjar plugga. 
 
Så det är så det ser ut. Såklart kommer det att bli en förändring, men som jag ser fram emot. Även om det är tråkigt att lämna olgylivet och allt vad det innebär, så ska det bli spännande och roligt att flytta hemifrån på riktigt och skapa sitt eget. 
 
Nu väntar en månad där jag ska ta vara det sista av gymnasiet, ta vara av det sista av olgy och bara njuta av den miljön innan det är dax att lämna över till nya ettor. Sen väntar min framtid som jag är väldigt nyfiken på! 
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback