Läger äger

Vet ni vad jag har gjort i helgen? Jag har varit på mitt första läger som tisare! Vi åkte nämligen till Göteborg där vi tränade, hängde med varandra, åt mat och skrattade. Jag tycker att det var ett toppenläger med ett härligt gäng, god mat (och fika!) och så kul att få lära känna mina nya klubbkompisar. 

Jag har inte berättat så mycket om det här bytet tidigare. Men det är som så att jag och Filip planerat att bo kvar i Hallsberg efter studenten, jag ska plugga och han ska jobba. Därför började jag fundera på ett klubbyte till en klubb där träningarna är nära och där jag kan trivas. Valet föll på Tisaren då jag tycker att stämningen har varit så go och glad under de gånger som jag åkt eller tränat med dem! 

Så tillbaka till lägret! I fredags traskade jag och Anna runt i skogarna och orienterade lite. Sen somnade jag i en säng som skulle visa sig ha musbajs i madrassen, vilket vi upptäckte på morgonen och jag fick sån tur var byta säng till nästa natt. Vi tränade orientering också såklart, ett av passen fick avbrytas då vi vid ett brandområde hamnade i en hemsk hagel och snöstorm. Det piskade och slog mot kinderna, så vi vände hem och tränade distans på spåret där träden skyddade oss istället! Det var mysigt det med! 

Lägret avslutades med en gruppkram och minibussresa tillbaka till Hallsberg där killarnas godis råkade ta slut snabbt och välbehövlig massage delades ut. 





Kommentarer
mormor

Härligt. Kram 😊


Kom ihåg






Trackback