Vinterträning

25-manna var min sista tävling för i år, och det är med lite sorg som jag lägger den här säsongen bakom mig. Jag har nämligen tävlat klart i D18, och det har varit två väldigt roliga år. Men jag tror att åren i D20 kommer att bli minst lika roliga, om inte roligare. Så redan nu börjar jag se fram emot nästa säsong, men först ska en vinter avklaras. Därför tänkte jag dokumentera lite hur upplägget kommer att se ut. 
 
Nu först väntar en lite lugnare period, där jag kommer att träna endast för att det är roligt och helt utan krav på mig själv. Den här viloperioden har jag för att stärka motivationen inför vinterträningen, även om min motivaion just nu är rätt så på topp så är det skönt att kunna ha någon vecka utan att tänka på några mål eller kommande tävlingar. Fast framförallt för att bli ännu mer taggad på att träna ännu mer, och bygga upp inför kommande säsong. 
 
Vad jag tänker att jag ska ägna mig åt i vinter då? Jo, jag hade tänkt mig att bli grym på längdskidor, såklart! Samtidigt ska jag också bli snabbare, och mer löpstark och så hoppas jag på att det kommer att vara så pass lagom med snö att det går att orientera en hel del. Jag har många önskningar och tankar, men jag vet också att man måste planera realistiskt och prioritera. Därför tänker jag mig att jag nu under kommande vecka ska göra en planering för vintern, och sedan en lite grovare planering över resten av 2016. Jag tänker mig någon slags periodisering under vintern, exakt hur har jag inte planerat ordetligt än. Jag hoppas på att det blir tipptopp, men vi får väll se. Jag är i alla fall taggad! 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback