Fredag

Jag måste börja med att säga att det endast är 10 dagar till min födelsedag. Jag blir som liten igen månaden innan och räknar dagarna. Känslan och förväntningarna inför mitt datum kommer nog aldrig försvinna. Jag kommer förevigt att varje år få den känslan, samma känsla som då jag fyllde fem och tyckte det var det största som kunde hända. 

Fast det jag egentligen ska berätta om är det som hänt sedan sist. Det var längesen jag skrev nu och ibland blir det så, så mycket händer och tiden går och går utan att man hinner blinka. 
Det som har hänt sedan sist är att vi stannat i Hallsberg, alltså har jag inte varit hemma på två veckor. Den helgen var välbehövlig, att hinna med annat än den stressiga vardagen och bara vara utan att behöva tänka.
Vi började helgen med tacogratäng, färgade Agnes hår och såg på skräckfilm. Kvällen slutade med sleep over på Emmas rum där vi trängde ihop oss och snackade massor innan vi tillslut somnade.

Lördagen började med frukost och planering av dagen. Jag hann också städa och dammsuga mitt rum. Sedan tog vi oss till lek & buslandet! Vi var tio personer, varav nio av oss inte riktigt passade in då vi var tio år äldre än de flesta lekande. Men vi hade riktigt roligt och det var verkligen värt att åka dit! 
Sedan beställde vi pizza och åt på elevhemmet innan vi tog vårat godis till soffan och såg på high school musical 3. Det var säker tionde gången jag såg den, men den är fortfarande lika bra och jag blir nästan nostalgisk när jag ser den. 
Söndagen började med skidor för några av oss! Jag har åkt några gånger nu, det går bättre och bättre. Och faktiskt tycker jag att det är riktigt roligt också! 
Sedan tvättade vi massor av kläder och åt äggmackorn till middag. En lugnt och skön helg! 

Sedan började veckan och jag blev förkyld, var hos sjukgymnasten och så har skolan rullat på som vanligt. Så fort jag blir av med min förkylning så ska jag springa, först lugnt en gång i veckan till mitt återbesök om två veckor, och så håller jag tummarna för att det fungerar. Resten av veckan har rullat på som vanligt och om den har jag inte så mycket att säga. Vi har haft roligt och den har varit bra, med toppar och dalar som allt har. Min förkylning har varit lite ivägen och att träna är ju då inte så bra med ont i halsen. Men nu börjar det vända och snart är den också borta! 

Jag sitter nu på tåget och har inte så långt kvar tills mitt byte. Det ska bli skönt att åka hem och sova ut, träffa min familj och bara ta det lugnt. 



Här ser ni storleksskillnaden på de lekande, vi till vänster påväg därifrån, och den normala storleken på de inne på leklandet till höger.


Mina och Elins varma mackor som vi gjorde i veckan, mums! 

Hoppas ni alla får en bra helg! 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback