Nytt Kapitel

För tre år sedan startade jag den här bloggen. Jag startade den för att skriva och dokumentera tiden på fina, fina holgy. När vi i fredags fick reda på den nya boendefördelningen inför nästa år så fanns inte vi 97or med, för om 12 dagar så är vår tid här på Västra Storgatan över och det är dax att lämna över till nya nervösa och nyfikna ettor. 
 
När jag för tre år sedan var sådär nyfiket nervös och full av förväntan, så hade jag inte en tanke på att holgylivet en dag skulle ta slut. Tre år är lång tid och såklart hade jag inte studenten i tankarna när jag flyttade in i Hallsberg. Men tre år går fort, och tiden rinner iväg. Om 12 dagar splittras vi ifrån varandra, från att bo tillsammans, till att inte ses på veckor eller månader. Det kommer att bli en omställning, inte minst att inte längre bo tillsammans med 30 andra som man när som helst kan prata med, men jag är så redo för den omställningen. Såklart kommer det att bli otroligt tråkigt att lämna holgy, att inte längre vara en del av detta, men jag trodde aldrig att jag skulle känna mig så redo att skapa nya kapitel i mitt liv. 
 
På onsdag hämtar jag och Filip nyckeln till vår alldeles egna lägenhet. Alldeles snart så blir vi sambos på riktigt, bara han och jag. Efter studenten flyttar vi in, inreder som vi vill ha det, lagar mat på vår egen spis och åker runt i vår egen bil. Det känns så fantastiskt bra, men jag frågar mig själv, gång på gång, om jag verkligen är så vuxen? Kan det här hända lilla mig? Lilla Nenna som nyss var ett livligt litet barn som inte hade en tanke på att växa upp. Så fort jag tänker på det så spricker ansiktet upp i ett leende, samtidigt som nervositeten och den skräckblandade förtjusningen sprider sig i kroppen. Det ska bli så härligt. Det är nu det börjar. 
 
Så därför har jag bestämt mig för att den här bloggen ska få bli ett minne. Den är skapad för olgytiden och ska få vara det framöver också. Därför kommer jag efter studenten att skapa en ny blogg, var och hur det blir kommer vi till senare. Tills dess får ni hålla er till denna blogg. Det är inte slut ännu. 


Kommentarer
mormor

💙


Kom ihåg






Trackback