När tiden går fort

Ni vet när man längtar sååå efter något, att det känns som att tiden aldrig kommer att komma till den händelse som man väntar så mycket på. När en sådan händelse sedan passerat och man efter ett tag inser hur länge sedan det var, så ångrar jag ofta att jag inte tog vara på tillfället mer. Även om jag vet att jag njutit till fullo, så önskar jag ofta att jag njutit ännu mer, och verkligen levt i nuet. 
 
Tiden hittils i Hallsberg är en sådan händelse, som jag också nämnde lite om i förra inlägget. Jag ångrar lite idag, att jag inte tog vara mer, och njöt mer av nuet under de två första åren. Jag är så förvånad över att vi idag är treor, att två år har gått sedan vi stod i kulverten och skulle gå till skolan för första gången. De här åren har varit det bästa jag har gjort i hela mitt liv, och jag har fått så mycket utav det, som jag aldrig hade fått på en annan plats. Jag vill heller aldrig att det ska ta slut och jag fattar inte att vi hunnit bli äldst? 
 
Jag kommer antagligen aldrig någonsin igen att bo tillsammans med så många fina vänner, och bara ha någon meter till närmaste person om man behöver en pratstund. Aldrig mer kommer det att spontant sitta så många personer på mitt rum, eller på någon annans rum och bara prata och njuta av vardagliga saker tillsammans. 
 
Jag är så glad över att jag fick chansen att börja i Hallsberg, och det här sista året ska jag se till att bara njuta, vara så mycket jag kan i nuet och verkligen leva ända ut i fingerspetsarna. Jag, vi, alla vi fina holgrisar, är verkligen fantastiska tillsammans och sista året på holgy ska bli fantastiskt! 
 
 
 
 
 

 
 


Kommentarer
mormor

Härligt gumman nya utmaningar väntar. Kram

Så härliga bilder!

Svar: Åh tack så mycket! :)
Johanna Henriksson


Kom ihåg






Trackback