En dag på holgy

En vanlig dag på olgy är som ett enda litet äventyr i sig. Såklart är skolan och plugget allt som oftast i vanligt slag där vi som alla andra har en vanlig vardag. Men träningarna och hänget på elevhemmet kan ha sina oförberedda vändningar och händelser som gör livet här till något alldeles extra. Några exempel är träningar där man skrattar mer än vad magen orkar, tar selfies som ingen är beredd på och fotar några fina träd som råkar komma in i synfältet innan allt avslutas med en grymt tuff spurtstrid. 

Sedan är det dax för kvällen och mat, där jag i mitt kök oftast spenderar rätt lång tid från det att vi sätter oss vid bordet tills alla återgår till sitt. För några dagar sedan blev det överblivna riset till en vacker snögubbe, made of Jontotonto. Något som också händer är att hår fixas, (hehe jag & Sofia är bovarna till det) en brottningsmatch startas eller att ett salladskrig plötsligt bryter ut. Kan inte säga annat än att vardagen här är guld värd! 







Kommentarer
Anonym

ojojoj vilken magnifik liten risgubbe, mycket imponerad av konstnären bakom !! det var den finaste jag sett :D

Svar: Jag håller med dig, den var fantastiskt fin! ;)
Johanna Henriksson


Kom ihåg






Trackback