Tävlingspremiär

Säsongen sattes igång idag, men lite onda hälsenor och två stora bommar tog jag mig runt årets första bana i tävlingssammanhang. Måsenstafetten är namnet på tävlingen som genomfördes i ösregn och näst intill minusgrader. Behöver jag nämna att tårna var isbitar? Det var nog en av de kallaste tävlingar som jag varit på, och även en av de blötare. Paraply var guld värt och extra sockor hade inte skadat. 


Jag måste säga att jag hade roligt, trevligt och det var trots regnet bra stämning och härligt att träffa klubben igen. Min bana mätte 6,0 km och jag började med att bomma ettan och tvåan i ren stress över att komma ifatt så många som möjligt, dumt! Sedan skärpte jag mig, (varför inte vara skärpt från början?) och resten av banan rullade på helt okej! Så i det stora hela är jag nöjd med dagen! 




 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback