Tankar

Det är fredag vilket betyder helg och tåg hem, ofta funkar det bra, ibland kommer osäkerheten på att ens komma hem smygande och ibland ändras resan till det bättre. Nyss blandades dessa tre och my lucky day tågmässigt måste vara idag. Det vanliga tåget med lång väntan vid bytet var inställt och nu sitter jag på ett tåg med ändrad färdväg som alltså har ett av de få stoppen hemma på perrongen i min stad. Alltså är det enda jag behöver göra att sitta här! Detta händer aldrig då inga tåg går direkt hem, men idag var nog första och sista gången. Tänk vad det lilla kan göra. 

Annars då, livet rullar, en vanlig vecka har passerat och i morgon tar tävlingssäsongen fart! Första tävlingen i ny tröja, spännande! Jag är taggad, kroppen är kanske inte på topp, och formen är jag osäker på. Hur ska jag kunna veta det när jag inte har testat? Men jag vet att detta ska bli riktigt roligt, och att jag i morgon på startlinjen bara kommer att njuta av att få springa och susa fram genom skogen i tävlingsfart. Resultatet tänker jag inte så mycket på, jag ska bara vara nöjd med mitt lopp.

Sedan är det dax för årets första stafett på söndag också. Den stämningen och känslan vid stafett är oslagbar. Särskilt vid starten och växlingarna. Nervositeten är dock lite värre men med en positiv känsla i den skakiga. 

Den här säsongen är dock så annorlunda. Jag har på något sätt blivit för stor för ungdomsklasserna och nu väntar D18. Helt sjukt. Med den klassen väntar också SM och silva leauge. Taggad inför den här säsongen är bara förnamnet! 

Lite flashbacks från tidigare säsonger: 

Foto: Rikard Claesson 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback