Söndag igen

Dagarna rullar förbi, söndag igen fast det nyss var söndag. Hur hände det?

Dagen har bjudit på en shoppingrunda för mig och mor min. Jag provade mest, köpte (fick) en ny regnjacka men var mest med som smakråd. Dagens tumme ner var när vi var klara och skulle  fika något mer matigt, och allt är slut! Besviken nummer ett åkte vi hem och gjorde korvmacka och soppa istället. 

Dagen bjöd också på träning, en runda i skogen på en karta jag inte varit på förut här strax utanför stan. Det var en riktigt rolig bana, med en stor fjäril, lagom kupering och fint väder. Precis perfekt träningspass, så som det ska vara. Dock är jag sned och belastar fel, mitt vänstra underben mår inte så bra av det och snart är det nog dax att boka tid och rätta till mig igen. Det är inte första gången, men det är inte så roligt när smärtan smyger sig på. Jag får se det positivt, jag vet vad det är och det är lätt att rätta till det hela. 

Nu är det dax för mig att fixa inför morgondagen, jobb väntar med de små liven. Jag njuter av det, barn är så härliga. Så nu är det bara att ta vara på de två sista veckorna. 

Ha det grymt! 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback