2014

Tvåtusenfjorton har varit kantat av toppar och dalar. Det har varit kämpiga dagar och ibland en känsla av att vilja ligga kvar i sängen och aldrig kliva upp, men framförallt har det funnits dagar då solen har lyst, även om regnet smattrat mot fönstret. Det är dessa dagar som jag tar med mig in till 2015 och ser tillbaka på, även om det ibland är svårt att lyfta det som var bra. 



Jag började året med att lära mig åka längdskidor, byta klubb och vinterträna. Livet rullade på även om jag var förkyld titt som tätt och aldrig fick vara frisk speciellt länge. 

Vi reste på träningsläger till Turkiet och njöt av solen och fin terräng innan vi kom hem och började tävlingssäsongen. Årets tävlingar har jag lagt åt sidan, det var inte mitt år helt enkelt och det finns inte så många lopp som jag är nöjd med. Jag tar med mig de lärdomar som jag ändå fick och hoppas på ett bättre nästa tävlingsår. 

Sommaren kom och gick lika fort. Jag jobbade tre veckor med 16 småbarn som gav massor av glädje, bra erfarenhet och även en förkylning. Sommaren avslutades med O-ringen och sedan några fina dagar hos Filip. 

Hösten kom och skolan började, ett litet läger i Uppsala och allt rullade på. Som vanligt är det mycket på natur, och så har det varit nu också. De sista tävlingarna och stafetterna avklarades och höstlovet spenderades i Jämtland i fin natur. 

Årets sista månad, december, har som vanligt varit en fin månad, med mycket ljus och mys. Även om slutet bestod av en lite större dipp och livet inte ville vara på min sida, så sammanfattar jag 2014 som ett bra år. Nu välkomnar jag 2015. 


Gott nytt år! 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback