Jul

Jag har just påbörjat den väg som tar ungefär två-tre timmar att åka beroende på. Det är absolut inte första gången jag åker den här biten som ska ta mig till min fina släkt, den här gången för att fira jul. Den, enligt mig absolut finaste högtiden på året. Vi börjar hos mormor och morfar och avslutar sedan julen hos farmor och farfar. Jag ser fram emot detta och det ska bli så mysigt! Jag blir som ett litet barn under den här veckan på året, förväntansfull och glad. Jag får svårt att sova när jag vet, att på morgonen kommer det ligga fullt av paket under granen. Det är dock ingen snö i år och det gör mig lite ledsen, en jul utan snö! Men det går ändå, det får det faktiskt göra. 

Igår klädde vi julgranen och fixade till det sista. Vi åt ett lätt julbord och hade det mysigt med knäckkok och så gjorde vi tryffel. Jag tränade också långpass helt ensam, som jag inte trodde att jag skulle kunna motivera mig till, men det gick! Sedan somnade jag rätt tidigt och idag har det sista förberetts. Jag har hittat julaftonskläder och nu så sitter jag då här i bilen. Jag hoppas ni alla får en fantastisk jul! Kram! 


Gävlebocken som vi hälsade på förra helgen, han är ju dock då bara aska nu.. 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback